T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Antalya Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ ALANI - ENDÜSTRİYEL KONTROL


 TANIMI:

Otomasyon sistemlerinin ağ yapılarını kullanarak üretimin ölçümü, izlenmesi ve denetlenmesi için donanım ve yazılım  işlemlerini  yapmaya  yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ ALANI

GİRİŞ ve GENEL TANITIM :

 

Geçmişi son on beş  yıla dayanan Türk  endüstriyel  otomasyon  sektörü,  ülke ekonomisinin ilerlemesi ve yeni istihdam alanları yaratması açısından önemli bir yere sahiptir.

 

Sektör taramalarıyla başlayan program geliştirme çalışmaları ile endüstriyel otomasyon teknolojileri alanı altında yer alan Mekatronik ve endüstriyel kontrol dallarında öğretim programları hazırlanmıştır.

 

Ülkemizde endüstriyel otomasyon teknolojileri alanında öğretim programlarının hazırlanarak eğitimine başlanması, sektörde nitelikli eleman sıkıntısını ve eğitim açığını giderecek önemli bir girişimdir.

 

Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı Programı; Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri, üniversitelerden alan uzmanları, sektör temsilcileri ve meslek elemanları ile iş birliği içinde hazırlanmıştır.

 

Dünyada özellikle 1980´li yıllardan sonra endüstriyel ürünlerin tasarım ve üretiminde   köklü   değişiklikler   meydana   gelmiştir.   Gelişen   ve   değişen   dünya pazarlarında teknolojinin ilerlemesiyle endüstriyel ürünlerin nitelik ve işlevlerinde de önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Hızla gelişen teknoloji ve sürekli değişen pazar koşulları, daha ekonomik ve kaliteli ürünler isterken müşteri beklentileri ise çok işlevli ürünler yönünde gelişmiştir.

 

Müşterilerin hızla değişen istekleri ve yoğun pazar rekabeti sonucu, ürün ömürleri çok kısalmıştır.  Böylesine çetin koşullar karşısında alışılmış tasarım ve imalat teknolojisi yetersiz kalmış, bu ihtiyacı gidermek üzere yeni kavram ve yöntemler doğmuştur.   Bunlardan biri de endüstriyel otomasyon kavramıdır.   Endüstriyel otomasyon, özellikle tasarım felsefesini ve mühendislik eğitimini etkilemiş, endüstriyel teknoloji üretimi ve mühendislik eğitiminde önemli değişikliklere neden olmuştur. Robot teknolojisinin her alanda yaygın şekilde kullanıldığı günümüzde, endüstriyel otomasyon teknolojinin zorunluluğudur.

 

Ürün tasarımı,  sistem dinamiği ve akıllı kontrol;  üretim süreçlerinin gözlemlenmesi, modellenmesi ve kontrolü, hareketli robot sistemleri, kuvvet elektroniği, mikro sistem tasarımı ve uygulamaları, endüstriyel kontrol tasarımı, algılayıcılar ve robot sistemleri,  görüntü işleme,  yapay sinir ağları,  yapay zekâ ve sanal gerçeklik gibi alanlar; savunma sanayi; otomotiv ve tekstil sektörleri endüstriyel otomasyonun ilgi alanlarındandır.

 

Öğretim programlarının ve modüllerin hazırlanma aşamalarında, endüstrinin iş gücüne dönük gereksinimlerinin tüm yönleriyle dikkate alınması amacıyla sektördeki kuruluşlarla görüş alışverişi ve iş  birliği yapılmış,  anketlerle  endüstriyel  otomasyon teknolojileri alanında program geliştirme sürecine yön verecek veriler elde edilmiştir. Program geliştirme sürecinde üniversitelerden uzmanlarla ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yapılmıştır. Sektör taraması ve mesleki yeterliklerin belirlenmesi anketlerle gerçekleşmiştir. Bu anketler sonucunda Türkiye genelinde endüstriyel otomasyon sektörünün  ihtiyaçları  ve  programdan  beklentileri  tespit  edilmiştir.  Bu  ihtiyaçlar, program çalışmalarının temelini oluşturmuştur.

 

Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı Programı'nda;

1.  Endüstriyel Kontrol

2.  Mekatronik

dalları yer almaktadır.

SEKTÖR

 

 

Son yıllarda hızlı bir gelişim sürecine giren endüstride otomasyon sistemlerinin önemi gün geçtikçe daha iyi anlaşılmaya başlanmış ve bu alanda eğitimli iş gücü ihtiyacı artmıştır.  Gelişmiş ülkelerde bu sektöre yönelik eğitim faaliyetleri artmaktadır. Ülkemizde de ihracatta endüstriyel sistemlerin payı hızlı bir şekilde artmaya devam etmektedir.

 

Dünyada bu tip eğitim faaliyetleri ön plana çıkarken ülkemizde de bu sektöre yönelik eğitim faaliyetlerine başlanmıştır. Yukarıda sayılan tespitler ve analizler sonucunda sektörün otomasyon teknolojileri alanında yetişmiş ara eleman ihtiyacını gidermek için Millî Eğitim Bakanlığı endüstriyel otomasyon teknolojileri alanının açılmasına karar vermiştir.

 

Hızla artan endüstriyel otomasyon teknolojileri alanında yetişmiş insan kaynağının karşılanmasında eğitimin payı oldukça önemlidir. Yıllar geçtikçe bu tip yetişmiş iş gücüne daha fazla ihtiyaç duyacağı aşikârdır.

 

ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ GENEL AÇIKLAMALAR

 

SEKTÖR

ENDÜSTRİYEL OTOMASYON

ALAN

ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ

ALANIN TANIMI

Endüstriyel  otomasyon  teknolojileri  alanı altında  yer  alan Mekatronik ve endüstriyel kontrol dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

ALANIN AMACI

Endüstriyel otomasyon teknolojileri alanı altında yer alan mesleklerde sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 

DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI

ENDÜSTRİYEL KONTROL DALI

Tanımı: Otomasyon sistemlerinin ağ yapılarını kullanarak üretimin ölçümü, izlenmesi ve denetlenmesi için donanım ve yazılım  işlemlerini  yapmaya  yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı:  Otomasyon  sistemlerinin ağ  yapılarını  kullanarak üretimin ölçümü, izlenmesi ve denetlenmesi için donanım ve yazılım işlemlerini yapma yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmektir.

RİŞ KOŞULLARI

Öğrencilerin sağlık durumu, endüstriyel otomasyon teknolojileri alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.

İSTİHDAM ALANLARI

Endüstriyel otomasyon teknolojileri alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;

  • Otomotiv
  • Plastik
  • Makine
  • Tekstil
  • Gemi otomasyonu
  • Enerji
  • Petrokimya
  • Tarım
  • Gıda
  • Tıp elektroniği
  • Savunma
  • Uçak
  • İetişim
  • Otomasyon firmaları
  • Kamu, Kurum ve Kuruluşları

             vb. yerler.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçme araçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesi esastır. Buna göre;

1. Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasında kazandığı

(bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler, ölçme değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirilir.

2. Okulda,  işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir.

YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER

Program, geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlar.

1. Alan/dalda  sertifika,  belge  ve  diplomaya  götüren  tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir.

2. Diploma almaya   hak kazanan öğrenci, endüstriyel otomasyon  teknolojileri alanının devamı niteliğindeki programların  veya  bu alana en yakın programların uygulandığı yüksek öğretim programlarına devam edebilir.

BELGELENDİRME

1.  Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir.

2.  Öğrencinin  seçtiği  dal  ile  ilgili  aldığı  tüm  dersler  ve modüller diploma ekinde belirtilir.

3.  Öğrenciye programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir.

4.  Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik 

     belgelendirmelerde değerlendirilir.

EĞİTİM SÜRESİ

1.  Alan  programının toplam eğitim süresi, 9.sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır.

2.  Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış  dağılımı,  endüstriyel  otomasyon teknolojileri alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır.

1.  Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder.

2.  Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir.

3.  Öğrencilerin aktif olması sağlanır.

4.  Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir.

5.  Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir.

6.  Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem  ve teknikler uygulanır.

İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR

Öğrenciler; programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, endüstriyel otomasyon sektöründe yer alan firmalar, meslek odaları ve meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir.

 

 

 

ÖĞRENCİ

KAZANIMLARI

Programın  sonunda  seçtiği  dala/mesleğe  yönelik  olarak öğrenci;

1. Genel kültüre yönelik bilgi ve becerileri kazanacaktır.

2. Ulusal  ve  uluslararası  iş  gücünden  beklenen  temel yeterlikleri kazanacaktır.

3. Alanın altında yer alan dallara ait temel yeterliklerine

sahip olacaktır.

4. Dalın/mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanacaktır.

5. Dalın/mesleğin gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanacaktır.

 

 

 

EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİ

1.  Haftalık  ders  çizelgesinde  yer  alan  dersler  ve  bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim uygulamaları yapılır.

2.  Kazandırılacak yeterliklerin özelliklerine göre sektör ile iş

birliği yapılarak iş başında eğitim faaliyetleri gerçekleştirilir.

3.  Sektörde oluşan değişim ve gelişimlerin incelenebilmesi amacıyla  gezi,  gözlem  ve  inceleme  çalışmaları yapılabilir.

 

PROGRAMIN UYGULANMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR

 

Çerçeve öğretim programı ile öğrencilere, alan/dallar ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra; öğrencinin yeniliğe, değişime uyum sağlayabilen, çevresindeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen, hedeflerini belirleyip bunlara ulaşmak için girişimlerde bulunabilen,  yaratıcı,  eleştiriye açık ve mesleki yeterliklere sahip bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenmiştir.

 

Program 4 yıl olarak tasarlanmıştır. Programın temel yapısı oluşturulurken 9. sınıfta ortak dersler, 10. sınıfta ortak dersler ile alan ortak dersleri, 11 ve 12. sınıflarda ise ortak dersler, dallara özel derslerin okutulması planlanmıştır. Bu derslerin içerikleri belirlenirken ulusal ve uluslararası iş gücünden beklenen temel yeterlikler, sektör araştırmaları ve mesleki yeterlikler dikkate alınmıştır.

 

Alanda yer alan tüm dallara yönelik ortak yeterlikleri kazandıran dersler ağırlıklı olarak 10. ve 11. sınıfta verilmektedir. 12. sınıfta diplomaya götüren dala ait yeterlikleri içeren dersler yer almaktadır.

 

Öğrenci  10.  sınıfta  alanda  eğitim-öğretime  başlar.  10.  sınıfın  sonunda  ise bölgesel ve sektörel ihtiyaçlar, okulun donanımı, öğretmen ve fiziki kapasitesi ile öğrencilerin mesleki yeterlikleri de dikkate alınarak dal seçimi yapılır. Öğrencilerin alan ve dal seçimlerinde bölgesel istihdam olanakları dikkate alınır.

 

Alan ortak derslerine ait modüllerin tamamı aynen uygulanır. 11 ve 12. sınıflarda dalın seçmeli meslek dersleri ve modüllerin seçimi koordinatör öğretmen, zümre öğretmenleri ve sektörde bulunan meslek elemanları ile iş birliği içinde; birbirine temel teşkil  eden  modüllerin  öncelik  sırası,  okul  koşulları,  yerel  ve  bölgesel  sektörün ihtiyaçları   dikkate   alınarak   yapılır

 

Her  okul  sektör  beklentilerini,  değişen  koşulları  ve  mesleklerin  gelişimini programa yansıtabilir. Gerektiğinde 11 ve 12. sınıfta zorunlu dal derslerinin dışındaki mesleğe özgü derslere ait modüller ve modül içerikleri değiştirilip geliştirilebilir. Bu değişiklikler,   koordinatör öğretmen,   zümre öğretmenleri ve sektörden meslek elemanları ile iş birliği içinde yapılır. Yapılan değişiklikler, okulun bağlı bulunduğu ilgili öğretim dairesine gönderilir ve bakanlıkça uygun bulunan değişiklikler uygulanır.

 

NOT: AŞAĞIDAKİ TABLODA VERİLEN DERSLER, 2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINA AİTTİR. İLERİ YILLARDAKİ PROGRAMLARDA, ALAN ZÜMRE ÖĞRETMENLERİNİN ALACAKLARI KARARLARA GÖRE DEĞİŞİKLİKLER GÖSTEREBİLİR.
 ENDÜSTRİYEL KONTROLDALI11. SINIFDERSLERİ ( 2012 - 2013 )
          DERS
SAATİ
ALGILAYICILAR VE SİNYAL İŞLEME Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler
Anahtarlama Elemanları 40 16 Anahtarlama ve tetikleme elemanlarını kullanmak 4
Osilatörler 40 16 Osilatör devresi yapmak
İşlemsel Yükselteçler 40 32 İşlemsel yükselteçleri kullanmak
Sıcaklık Ölçümü 40 32 Sıcaklık ölçmek
Seviye Ölçümü 40 32 Seviye ölçmek
* ARDIŞIK KONTROL
(* ATL-AML_Ortak Zorunlu)
Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Kumanda DevreElemanları 40 32 Kumanda devre elemanlarını seçmek 6
Asenkron Motor KumandaTeknikleri 40 32 Asenkron motor kumanda devrelerini kurmak
Asenkron Motorlara Yol Vermek 40 32 Asenkron motor yol verme devrelerini kurmak
PLC'de Panel Kullanımı 40 24 PLC'de panel kullanmak
Temel PLC Sistemleri 40 16 Sisteme uygun PLC ve giriş çıkış elemanlarını seçerek bağlantısını yapmak
PLC ProgramlamaTeknikleri 40 32 PLC ile kontrol edilecek sisteme göre programı yaparak PLC' ye yüklemek
PLC ile Motor Kontrolü 40 32 Asenkron motorun PLC ile kontrolünü yapmak
PLC ile Ünite Kontrolü 40 32 Ünitelerin PLC ile kontrolünü yapmak
BİLGİSAYARLI KONTROL Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Görsel Programlama Temelleri 40 32 Görsel programlama ortamını kullanmak 5
Görsel Programlama Mantığı 40 32 Görsel programlamada kod yazmak
Görsel Programlamada Formlar 40 32 Görsel programlama bileşenlerini oluşturmak
Görsel Programlamada Grafik 40 32 Grafik programı yazmak
Paralel Port Kontrolu 40 32 Paralel port kontrolü yapmak
Seri Port Kontrolu 40 32 Seri port kontrolü yapmak
İnternet Üzerinden Kontrol 40 32 İnternet üzerinden kontrol yapmak.
MİKRODENETLEYİCİ Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Mikrodenetleyici Donanımı 40 32 Yapılacak işe uygun mikrodenetleyici seçerek program yüklemek 5
Mikrodenetleyici Programlama Temelleri 40 32 Mikrodenetleyiciyi programlamak
Mikrodenetleyici ile LCD ve Servo Motor Kontrolü 40 32 Mikrodenetleyici  ile  LCD  ve  servo  motor kontrolü yapmak
Mikrodenetleyici ile Analog İşlemler 40 32 Mikrodenetleyici ile analog işlemler yapmak
Çizgi İzleyen Robot Yapımı 40 32 Mikrodenetleyici ile uygulama yapmak
TEMEL BİLGİSAYAR AĞLARI Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Temel Bilgisayar Ağları 1 40 32 Temel seviye eş  düzeyli bilgisayar ağı kurmak 2
Temel Bilgisayar Ağları 2 40 32
Temel Bilgisayar Ağları 3 40 32
        TOPLAM : 22
SEÇMELİ DERSLER ;
Seçmeli_TEKNİK YABANCI DİL (İNGİLİZCE) Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Teknik Yabancı Dil(İngilizce) 1 40 32 Yabancı dilde mesleki konuları dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak 2
Teknik Yabancı Dil(İngilizce) 2 40 32
Seçmeli_MAKİNE TEKNİK RESİM
(Makine Teknolojileri Alanından)
Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Temel Geometrik Çizimler 40 32 Bilgisayarda temel geometrik çizimler yapmak. 3
Özellik ve Tanımlama 40 32 Bilgisayarda özellik ve tanımlama komutlarını kullanmak.
Yeterli Görünüş Çizimi ve Kütüphane 40 32 Bilgisayarda yeterli görünüş çizmek ve kütüphane oluşturmak.
        TOPLAM : 5
ENDÜSTRİYEL KONTROL DALI 12. SINIF DERSLERİ
*İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ ; ( 2012 - 2013 )
          DERS
SAATİ
ALGILAYICILAR VE SİNYAL İŞLEME Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler
Anahtarlama Elemanları 40 16 Anahtarlama ve tetikleme elemanlarını kullanmak 4
Osilatörler 40 16 Osilatör devresi yapmak
İşlemsel Yükselteçler 40 32 İşlemsel yükselteçleri kullanmak
Sıcaklık Ölçümü 40 32 Sıcaklık ölçmek
Kuvvet, Ağırlık ve Basınç Ölçümü 40 32 Kuvvet, ağırlık ve basınç ölçmek
Seviye Ölçümü 40 32 Seviye ölçmek
Akış Ölçümü 40 32 Akış ölçmek
* ARDIŞIK KONTROL
(* ATL-AML_Ortak Zorunlu)
Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Kumanda DevreElemanları 40 32 Kumanda devre elemanlarını seçmek 7
Asenkron Motor KumandaTeknikleri 40 32 Asenkron motor kumanda devrelerini kurmak
Asenkron Motorlara Yol Vermek 40 32 Asenkron motor yol verme devrelerini kurmak
PLC'ye Hazırlık 40 32 Röleler ile PLC'ye hazırlık çalışması yapmak
PLC Programlama 40 32 PLC'de programlama yapmak
SFC Programlama 40 24 PLC'de SFC programlama yapmak
PLC'de Panel Kullanımı 40 24 PLC'de panel kullanmak
PLC'de Haberleşme 40 32 PLC'de haberleşme yapmak
PLC İle Sistem Tasarımı 40 32 PLC'de sistem tasarımı yapmak
Temel PLC Sistemleri 40 16 Sisteme uygun PLC ve giriş çıkış elemanlarını seçerek bağlantısını yapmak
PLC ProgramlamaTeknikleri 40 32 PLC ile kontrol edilecek sisteme göre programı yaparak PLC' ye yüklemek
Operatör Panelleri 40 32 Operatör panelini sisteme göre programlamak
PLC ile Motor Kontrolü 40 32 Asenkron motorun PLC ile kontrolünü yapmak
PLC ile Ünite Kontrolü 40 32 Ünitelerin PLC ile kontrolünü yapmak
BİLGİSAYARLI KONTROL Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Görsel Programlama Temelleri 40 32 Görsel programlama ortamını kullanmak 4
Görsel Programlama Mantığı 40 32 Görsel programlamada kod yazmak
Görsel Programlamada Formlar 40 32 Görsel programlama bileşenlerini oluşturmak
Görsel Programlamada Grafik 40 32 Grafik programı yazmak
Paralel Port Kontrolu 40 32 Paralel port kontrolü yapmak
Seri Port Kontrolu 40 32 Seri port kontrolü yapmak
İnternet Üzerinden Kontrol 40 32 İnternet üzerinden kontrol yapmak.
MİKRODENETLEYİCİ Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Mikrodenetleyici Donanımı 40 32 Yapılacak işe uygun mikrodenetleyici seçerek program yüklemek 5
Mikrodenetleyici Programlama Temelleri 40 32 Mikrodenetleyiciyi programlamak
Mikrodenetleyici ile LCD ve Servo Motor Kontrolü 40 32 Mikrodenetleyici  ile  LCD  ve  servo  motor kontrolü yapmak
Mikrodenetleyici ile Analog İşlemler 40 32 Mikrodenetleyici ile analog işlemler yapmak
Çizgi İzleyen Robot Yapımı 40 32 Mikrodenetleyici ile uygulama yapmak
Robot Kol Yapımı 40 32
TEMEL BİLGİSAYAR AĞLARI Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Temel Bilgisayar Ağları1 40 32 Temel seviye eş  düzeyli bilgisayar ağı kurmak 2
Temel Bilgisayar Ağları2 40 32
Temel Bilgisayar Ağları3 40 32
MESLEKİ GELİŞİM Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Kişisel Gelişim 40 8 Mesleği  ile  ilgili  gelişmeleri  izlemek  ve kendini kişisel olarak sürekli geliştirmek 2
Girişimcilik 40 16 İşletme,  finansman, pazarlama, reklam, satış, iş  hukuku, kariyer gelişimi ve  iş kurma becerileri kazanmak
Çevre Koruma 40 8 Çevreye karşı duyarlı  olmak ve çevreyi korumak
Meslek Etiği 40 8 Meslek etiği gereklerine uymak
Araştırma Teknikleri 40 8 Temel düzeyde araştırma yapmak
        TOPLAM : 24
OKULDA VERİLECEK DERSLER ;
* ENDÜSTRİYEL PROJE
(* ATL_ End.Kontrol Zorunlu)
Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Proje Hazırlama 40 32 Proje planlaması yapmak 4
Proje Mekaniği 40 32 Proje mekanik kısmını yapmak
Proje Kontrol Sistemi 40 32 Projenin kontrolör kısmını yapmak
Proje Sonuç Raporlama 40 32 Proje raporu hazırlamak
        TOPLAM : 4
SEÇMELİ DERSLER ;
Seçmeli_PNÖMATİK VE HİDROLİK SİSTEMLER Dersin Modülleri Süre Kazandırılan Yeterlikler  
Temel Pnomatik 40 24 Temel pnomatik devre kurmak 4
İleri Pnomatik 40 24 İleri pnomatik devre kurmak
Elektropnomatik Sistemler 40 32 Elektropnomatik devre kurmak
Hidrolik Sistemler 40 32 Hidrolik devre kurmak
        TOPLAM : 4

 

 

 

 ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.01.2013 - Güncelleme: 20.12.2023 08:54 - Görüntülenme: 13709
  Beğen | 0  kişi beğendi