TANIMI:
Otomasyon sistemlerinin ağ yapılarını kullanarak üretimin ölçümü, izlenmesi ve denetlenmesi için donanım ve yazılım işlemlerini yapmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ ALANI
GİRİŞ ve GENEL TANITIM :
Geçmişi son on beş yıla dayanan Türk endüstriyel otomasyon sektörü, ülke ekonomisinin ilerlemesi ve yeni istihdam alanları yaratması açısından önemli bir yere sahiptir.
Sektör taramalarıyla başlayan program geliştirme çalışmaları ile endüstriyel otomasyon teknolojileri alanı altında yer alan Mekatronik ve endüstriyel kontrol dallarında öğretim programları hazırlanmıştır.
Ülkemizde endüstriyel otomasyon teknolojileri alanında öğretim programlarının hazırlanarak eğitimine başlanması, sektörde nitelikli eleman sıkıntısını ve eğitim açığını giderecek önemli bir girişimdir.
Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı Programı; Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri, üniversitelerden alan uzmanları, sektör temsilcileri ve meslek elemanları ile iş birliği içinde hazırlanmıştır.
Dünyada özellikle 1980´li yıllardan sonra endüstriyel ürünlerin tasarım ve üretiminde köklü değişiklikler meydana gelmiştir. Gelişen ve değişen dünya pazarlarında teknolojinin ilerlemesiyle endüstriyel ürünlerin nitelik ve işlevlerinde de önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Hızla gelişen teknoloji ve sürekli değişen pazar koşulları, daha ekonomik ve kaliteli ürünler isterken müşteri beklentileri ise çok işlevli ürünler yönünde gelişmiştir.
Müşterilerin hızla değişen istekleri ve yoğun pazar rekabeti sonucu, ürün ömürleri çok kısalmıştır. Böylesine çetin koşullar karşısında alışılmış tasarım ve imalat teknolojisi yetersiz kalmış, bu ihtiyacı gidermek üzere yeni kavram ve yöntemler doğmuştur. Bunlardan biri de endüstriyel otomasyon kavramıdır. Endüstriyel otomasyon, özellikle tasarım felsefesini ve mühendislik eğitimini etkilemiş, endüstriyel teknoloji üretimi ve mühendislik eğitiminde önemli değişikliklere neden olmuştur. Robot teknolojisinin her alanda yaygın şekilde kullanıldığı günümüzde, endüstriyel otomasyon teknolojinin zorunluluğudur.
Ürün tasarımı, sistem dinamiği ve akıllı kontrol; üretim süreçlerinin gözlemlenmesi, modellenmesi ve kontrolü, hareketli robot sistemleri, kuvvet elektroniği, mikro sistem tasarımı ve uygulamaları, endüstriyel kontrol tasarımı, algılayıcılar ve robot sistemleri, görüntü işleme, yapay sinir ağları, yapay zekâ ve sanal gerçeklik gibi alanlar; savunma sanayi; otomotiv ve tekstil sektörleri endüstriyel otomasyonun ilgi alanlarındandır.
Öğretim programlarının ve modüllerin hazırlanma aşamalarında, endüstrinin iş gücüne dönük gereksinimlerinin tüm yönleriyle dikkate alınması amacıyla sektördeki kuruluşlarla görüş alışverişi ve iş birliği yapılmış, anketlerle endüstriyel otomasyon teknolojileri alanında program geliştirme sürecine yön verecek veriler elde edilmiştir. Program geliştirme sürecinde üniversitelerden uzmanlarla ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yapılmıştır. Sektör taraması ve mesleki yeterliklerin belirlenmesi anketlerle gerçekleşmiştir. Bu anketler sonucunda Türkiye genelinde endüstriyel otomasyon sektörünün ihtiyaçları ve programdan beklentileri tespit edilmiştir. Bu ihtiyaçlar, program çalışmalarının temelini oluşturmuştur.
Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı Programı'nda;
1. Endüstriyel Kontrol
2. Mekatronik
dalları yer almaktadır.
SEKTÖR
Son yıllarda hızlı bir gelişim sürecine giren endüstride otomasyon sistemlerinin önemi gün geçtikçe daha iyi anlaşılmaya başlanmış ve bu alanda eğitimli iş gücü ihtiyacı artmıştır. Gelişmiş ülkelerde bu sektöre yönelik eğitim faaliyetleri artmaktadır. Ülkemizde de ihracatta endüstriyel sistemlerin payı hızlı bir şekilde artmaya devam etmektedir.
Dünyada bu tip eğitim faaliyetleri ön plana çıkarken ülkemizde de bu sektöre yönelik eğitim faaliyetlerine başlanmıştır. Yukarıda sayılan tespitler ve analizler sonucunda sektörün otomasyon teknolojileri alanında yetişmiş ara eleman ihtiyacını gidermek için Millî Eğitim Bakanlığı endüstriyel otomasyon teknolojileri alanının açılmasına karar vermiştir.
Hızla artan endüstriyel otomasyon teknolojileri alanında yetişmiş insan kaynağının karşılanmasında eğitimin payı oldukça önemlidir. Yıllar geçtikçe bu tip yetişmiş iş gücüne daha fazla ihtiyaç duyacağı aşikârdır.
ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ GENEL AÇIKLAMALAR
SEKTÖR |
ENDÜSTRİYEL OTOMASYON |
ALAN |
ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ |
ALANIN TANIMI |
Endüstriyel otomasyon teknolojileri alanı altında yer alan Mekatronik ve endüstriyel kontrol dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. |
ALANIN AMACI |
Endüstriyel otomasyon teknolojileri alanı altında yer alan mesleklerde sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI |
ENDÜSTRİYEL KONTROL DALI Tanımı: Otomasyon sistemlerinin ağ yapılarını kullanarak üretimin ölçümü, izlenmesi ve denetlenmesi için donanım ve yazılım işlemlerini yapmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Otomasyon sistemlerinin ağ yapılarını kullanarak üretimin ölçümü, izlenmesi ve denetlenmesi için donanım ve yazılım işlemlerini yapma yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmektir. |
GİRİŞ KOŞULLARI |
Öğrencilerin sağlık durumu, endüstriyel otomasyon teknolojileri alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır. |
İSTİHDAM ALANLARI |
Endüstriyel otomasyon teknolojileri alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;
vb. yerler. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçme araçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesi esastır. Buna göre; 1. Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler, ölçme değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirilir. 2. Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir. |
YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER |
Program, geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlar. 1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir. 2. Diploma almaya hak kazanan öğrenci, endüstriyel otomasyon teknolojileri alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı yüksek öğretim programlarına devam edebilir. |
BELGELENDİRME |
1. Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir. 2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 3. Öğrenciye programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir. 4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir. |
EĞİTİM SÜRESİ |
1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9.sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır. 2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, endüstriyel otomasyon teknolojileri alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır. 1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder. 2. Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir. 3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır. 4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir. 5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir. 6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır. |
İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR |
Öğrenciler; programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, endüstriyel otomasyon sektöründe yer alan firmalar, meslek odaları ve meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir. |
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI |
Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci; 1. Genel kültüre yönelik bilgi ve becerileri kazanacaktır. 2. Ulusal ve uluslararası iş gücünden beklenen temel yeterlikleri kazanacaktır. 3. Alanın altında yer alan dallara ait temel yeterliklerine sahip olacaktır. 4. Dalın/mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanacaktır. 5. Dalın/mesleğin gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanacaktır. |
EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
1. Haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim uygulamaları yapılır. 2. Kazandırılacak yeterliklerin özelliklerine göre sektör ile iş birliği yapılarak iş başında eğitim faaliyetleri gerçekleştirilir. 3. Sektörde oluşan değişim ve gelişimlerin incelenebilmesi amacıyla gezi, gözlem ve inceleme çalışmaları yapılabilir. |
PROGRAMIN UYGULANMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR
Çerçeve öğretim programı ile öğrencilere, alan/dallar ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra; öğrencinin yeniliğe, değişime uyum sağlayabilen, çevresindeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen, hedeflerini belirleyip bunlara ulaşmak için girişimlerde bulunabilen, yaratıcı, eleştiriye açık ve mesleki yeterliklere sahip bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenmiştir.
Program 4 yıl olarak tasarlanmıştır. Programın temel yapısı oluşturulurken 9. sınıfta ortak dersler, 10. sınıfta ortak dersler ile alan ortak dersleri, 11 ve 12. sınıflarda ise ortak dersler, dallara özel derslerin okutulması planlanmıştır. Bu derslerin içerikleri belirlenirken ulusal ve uluslararası iş gücünden beklenen temel yeterlikler, sektör araştırmaları ve mesleki yeterlikler dikkate alınmıştır.
Alanda yer alan tüm dallara yönelik ortak yeterlikleri kazandıran dersler ağırlıklı olarak 10. ve 11. sınıfta verilmektedir. 12. sınıfta diplomaya götüren dala ait yeterlikleri içeren dersler yer almaktadır.
Öğrenci 10. sınıfta alanda eğitim-öğretime başlar. 10. sınıfın sonunda ise bölgesel ve sektörel ihtiyaçlar, okulun donanımı, öğretmen ve fiziki kapasitesi ile öğrencilerin mesleki yeterlikleri de dikkate alınarak dal seçimi yapılır. Öğrencilerin alan ve dal seçimlerinde bölgesel istihdam olanakları dikkate alınır.
Alan ortak derslerine ait modüllerin tamamı aynen uygulanır. 11 ve 12. sınıflarda dalın seçmeli meslek dersleri ve modüllerin seçimi koordinatör öğretmen, zümre öğretmenleri ve sektörde bulunan meslek elemanları ile iş birliği içinde; birbirine temel teşkil eden modüllerin öncelik sırası, okul koşulları, yerel ve bölgesel sektörün ihtiyaçları dikkate alınarak yapılır
Her okul sektör beklentilerini, değişen koşulları ve mesleklerin gelişimini programa yansıtabilir. Gerektiğinde 11 ve 12. sınıfta zorunlu dal derslerinin dışındaki mesleğe özgü derslere ait modüller ve modül içerikleri değiştirilip geliştirilebilir. Bu değişiklikler, koordinatör öğretmen, zümre öğretmenleri ve sektörden meslek elemanları ile iş birliği içinde yapılır. Yapılan değişiklikler, okulun bağlı bulunduğu ilgili öğretim dairesine gönderilir ve bakanlıkça uygun bulunan değişiklikler uygulanır.
NOT: AŞAĞIDAKİ TABLODA VERİLEN DERSLER, 2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINA AİTTİR. İLERİ YILLARDAKİ PROGRAMLARDA, ALAN ZÜMRE ÖĞRETMENLERİNİN ALACAKLARI KARARLARA GÖRE DEĞİŞİKLİKLER GÖSTEREBİLİR. | |||||
ENDÜSTRİYEL KONTROLDALI11. SINIFDERSLERİ ( 2012 - 2013 ) | |||||
DERS SAATİ |
|||||
ALGILAYICILAR VE SİNYAL İŞLEME | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Anahtarlama Elemanları | 40 | 16 | Anahtarlama ve tetikleme elemanlarını kullanmak | 4 | |
Osilatörler | 40 | 16 | Osilatör devresi yapmak | ||
İşlemsel Yükselteçler | 40 | 32 | İşlemsel yükselteçleri kullanmak | ||
Sıcaklık Ölçümü | 40 | 32 | Sıcaklık ölçmek | ||
Seviye Ölçümü | 40 | 32 | Seviye ölçmek | ||
* ARDIŞIK KONTROL (* ATL-AML_Ortak Zorunlu) |
Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Kumanda DevreElemanları | 40 | 32 | Kumanda devre elemanlarını seçmek | 6 | |
Asenkron Motor KumandaTeknikleri | 40 | 32 | Asenkron motor kumanda devrelerini kurmak | ||
Asenkron Motorlara Yol Vermek | 40 | 32 | Asenkron motor yol verme devrelerini kurmak | ||
PLC'de Panel Kullanımı | 40 | 24 | PLC'de panel kullanmak | ||
Temel PLC Sistemleri | 40 | 16 | Sisteme uygun PLC ve giriş çıkış elemanlarını seçerek bağlantısını yapmak | ||
PLC ProgramlamaTeknikleri | 40 | 32 | PLC ile kontrol edilecek sisteme göre programı yaparak PLC' ye yüklemek | ||
PLC ile Motor Kontrolü | 40 | 32 | Asenkron motorun PLC ile kontrolünü yapmak | ||
PLC ile Ünite Kontrolü | 40 | 32 | Ünitelerin PLC ile kontrolünü yapmak | ||
BİLGİSAYARLI KONTROL | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Görsel Programlama Temelleri | 40 | 32 | Görsel programlama ortamını kullanmak | 5 | |
Görsel Programlama Mantığı | 40 | 32 | Görsel programlamada kod yazmak | ||
Görsel Programlamada Formlar | 40 | 32 | Görsel programlama bileşenlerini oluşturmak | ||
Görsel Programlamada Grafik | 40 | 32 | Grafik programı yazmak | ||
Paralel Port Kontrolu | 40 | 32 | Paralel port kontrolü yapmak | ||
Seri Port Kontrolu | 40 | 32 | Seri port kontrolü yapmak | ||
İnternet Üzerinden Kontrol | 40 | 32 | İnternet üzerinden kontrol yapmak. | ||
MİKRODENETLEYİCİ | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Mikrodenetleyici Donanımı | 40 | 32 | Yapılacak işe uygun mikrodenetleyici seçerek program yüklemek | 5 | |
Mikrodenetleyici Programlama Temelleri | 40 | 32 | Mikrodenetleyiciyi programlamak | ||
Mikrodenetleyici ile LCD ve Servo Motor Kontrolü | 40 | 32 | Mikrodenetleyici ile LCD ve servo motor kontrolü yapmak | ||
Mikrodenetleyici ile Analog İşlemler | 40 | 32 | Mikrodenetleyici ile analog işlemler yapmak | ||
Çizgi İzleyen Robot Yapımı | 40 | 32 | Mikrodenetleyici ile uygulama yapmak | ||
TEMEL BİLGİSAYAR AĞLARI | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Temel Bilgisayar Ağları 1 | 40 | 32 | Temel seviye eş düzeyli bilgisayar ağı kurmak | 2 | |
Temel Bilgisayar Ağları 2 | 40 | 32 | |||
Temel Bilgisayar Ağları 3 | 40 | 32 | |||
TOPLAM : | 22 | ||||
SEÇMELİ DERSLER ; | |||||
Seçmeli_TEKNİK YABANCI DİL (İNGİLİZCE) | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Teknik Yabancı Dil(İngilizce) 1 | 40 | 32 | Yabancı dilde mesleki konuları dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak | 2 | |
Teknik Yabancı Dil(İngilizce) 2 | 40 | 32 | |||
Seçmeli_MAKİNE TEKNİK RESİM (Makine Teknolojileri Alanından) |
Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Temel Geometrik Çizimler | 40 | 32 | Bilgisayarda temel geometrik çizimler yapmak. | 3 | |
Özellik ve Tanımlama | 40 | 32 | Bilgisayarda özellik ve tanımlama komutlarını kullanmak. | ||
Yeterli Görünüş Çizimi ve Kütüphane | 40 | 32 | Bilgisayarda yeterli görünüş çizmek ve kütüphane oluşturmak. | ||
TOPLAM : | 5 | ||||
ENDÜSTRİYEL KONTROL DALI 12. SINIF DERSLERİ | |||||
*İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ ; ( 2012 - 2013 ) | |||||
DERS SAATİ |
|||||
ALGILAYICILAR VE SİNYAL İŞLEME | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Anahtarlama Elemanları | 40 | 16 | Anahtarlama ve tetikleme elemanlarını kullanmak | 4 | |
Osilatörler | 40 | 16 | Osilatör devresi yapmak | ||
İşlemsel Yükselteçler | 40 | 32 | İşlemsel yükselteçleri kullanmak | ||
Sıcaklık Ölçümü | 40 | 32 | Sıcaklık ölçmek | ||
Kuvvet, Ağırlık ve Basınç Ölçümü | 40 | 32 | Kuvvet, ağırlık ve basınç ölçmek | ||
Seviye Ölçümü | 40 | 32 | Seviye ölçmek | ||
Akış Ölçümü | 40 | 32 | Akış ölçmek | ||
* ARDIŞIK KONTROL (* ATL-AML_Ortak Zorunlu) |
Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Kumanda DevreElemanları | 40 | 32 | Kumanda devre elemanlarını seçmek | 7 | |
Asenkron Motor KumandaTeknikleri | 40 | 32 | Asenkron motor kumanda devrelerini kurmak | ||
Asenkron Motorlara Yol Vermek | 40 | 32 | Asenkron motor yol verme devrelerini kurmak | ||
PLC'ye Hazırlık | 40 | 32 | Röleler ile PLC'ye hazırlık çalışması yapmak | ||
PLC Programlama | 40 | 32 | PLC'de programlama yapmak | ||
SFC Programlama | 40 | 24 | PLC'de SFC programlama yapmak | ||
PLC'de Panel Kullanımı | 40 | 24 | PLC'de panel kullanmak | ||
PLC'de Haberleşme | 40 | 32 | PLC'de haberleşme yapmak | ||
PLC İle Sistem Tasarımı | 40 | 32 | PLC'de sistem tasarımı yapmak | ||
Temel PLC Sistemleri | 40 | 16 | Sisteme uygun PLC ve giriş çıkış elemanlarını seçerek bağlantısını yapmak | ||
PLC ProgramlamaTeknikleri | 40 | 32 | PLC ile kontrol edilecek sisteme göre programı yaparak PLC' ye yüklemek | ||
Operatör Panelleri | 40 | 32 | Operatör panelini sisteme göre programlamak | ||
PLC ile Motor Kontrolü | 40 | 32 | Asenkron motorun PLC ile kontrolünü yapmak | ||
PLC ile Ünite Kontrolü | 40 | 32 | Ünitelerin PLC ile kontrolünü yapmak | ||
BİLGİSAYARLI KONTROL | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Görsel Programlama Temelleri | 40 | 32 | Görsel programlama ortamını kullanmak | 4 | |
Görsel Programlama Mantığı | 40 | 32 | Görsel programlamada kod yazmak | ||
Görsel Programlamada Formlar | 40 | 32 | Görsel programlama bileşenlerini oluşturmak | ||
Görsel Programlamada Grafik | 40 | 32 | Grafik programı yazmak | ||
Paralel Port Kontrolu | 40 | 32 | Paralel port kontrolü yapmak | ||
Seri Port Kontrolu | 40 | 32 | Seri port kontrolü yapmak | ||
İnternet Üzerinden Kontrol | 40 | 32 | İnternet üzerinden kontrol yapmak. | ||
MİKRODENETLEYİCİ | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Mikrodenetleyici Donanımı | 40 | 32 | Yapılacak işe uygun mikrodenetleyici seçerek program yüklemek | 5 | |
Mikrodenetleyici Programlama Temelleri | 40 | 32 | Mikrodenetleyiciyi programlamak | ||
Mikrodenetleyici ile LCD ve Servo Motor Kontrolü | 40 | 32 | Mikrodenetleyici ile LCD ve servo motor kontrolü yapmak | ||
Mikrodenetleyici ile Analog İşlemler | 40 | 32 | Mikrodenetleyici ile analog işlemler yapmak | ||
Çizgi İzleyen Robot Yapımı | 40 | 32 | Mikrodenetleyici ile uygulama yapmak | ||
Robot Kol Yapımı | 40 | 32 | |||
TEMEL BİLGİSAYAR AĞLARI | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Temel Bilgisayar Ağları1 | 40 | 32 | Temel seviye eş düzeyli bilgisayar ağı kurmak | 2 | |
Temel Bilgisayar Ağları2 | 40 | 32 | |||
Temel Bilgisayar Ağları3 | 40 | 32 | |||
MESLEKİ GELİŞİM | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Kişisel Gelişim | 40 | 8 | Mesleği ile ilgili gelişmeleri izlemek ve kendini kişisel olarak sürekli geliştirmek | 2 | |
Girişimcilik | 40 | 16 | İşletme, finansman, pazarlama, reklam, satış, iş hukuku, kariyer gelişimi ve iş kurma becerileri kazanmak | ||
Çevre Koruma | 40 | 8 | Çevreye karşı duyarlı olmak ve çevreyi korumak | ||
Meslek Etiği | 40 | 8 | Meslek etiği gereklerine uymak | ||
Araştırma Teknikleri | 40 | 8 | Temel düzeyde araştırma yapmak | ||
TOPLAM : | 24 | ||||
OKULDA VERİLECEK DERSLER ; | |||||
* ENDÜSTRİYEL PROJE (* ATL_ End.Kontrol Zorunlu) |
Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Proje Hazırlama | 40 | 32 | Proje planlaması yapmak | 4 | |
Proje Mekaniği | 40 | 32 | Proje mekanik kısmını yapmak | ||
Proje Kontrol Sistemi | 40 | 32 | Projenin kontrolör kısmını yapmak | ||
Proje Sonuç Raporlama | 40 | 32 | Proje raporu hazırlamak | ||
TOPLAM : | 4 | ||||
SEÇMELİ DERSLER ; | |||||
Seçmeli_PNÖMATİK VE HİDROLİK SİSTEMLER | Dersin Modülleri | Süre | Kazandırılan Yeterlikler | ||
Temel Pnomatik | 40 | 24 | Temel pnomatik devre kurmak | 4 | |
İleri Pnomatik | 40 | 24 | İleri pnomatik devre kurmak | ||
Elektropnomatik Sistemler | 40 | 32 | Elektropnomatik devre kurmak | ||
Hidrolik Sistemler | 40 | 32 | Hidrolik devre kurmak | ||
TOPLAM : | 4 |