T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Antalya Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI - VERİ TABANI PROGRAMCILIĞI



TANIMI :
 

Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım ve yedek almaya sahip nitelikli kişidir.


Görevleri

- İş organizasyonu yapmak.
- Analiz yapmak.
- İhtiyaçları değerlendirmek.
- Algoritma yapmak.
- Veri Tabanına ait tabloları tasarlamak.
- Veri Tabanına ait tabloları program üzerinde oluşturmak.
- Veri Tabanına ait arayüz ortamını geliştirmek.
- Tamamlanan projenin testini gerçekleştirmek.
- Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.

Veri tabanı programcısı olmak isteyenlerin;

- Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip,
-Yabancı dil bilen,
- Ekip içinde çalışabilen,
- Sistemli düşünebilen,
- Matematikle ilgili konularda başarılı,
- Kendini yenileyebilen,
- Araştırmacı,
- İyi derecede tanımlama yeteneğine sahip,
- Sabırlı ve dikkatli,
- Verilerin saklanması için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline
aktarabilen kimseler olmaları gerekir.

Veri Tabanı programcısı;

Meslek eğitimi meslek liselerinin Bilgisayar Kullanımı alanı Veri Tabanı Programcılığı sertifika programında verilecektir. Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e-Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar SAY–1 puan türünde Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği,Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine ve EA–1 puan türünde Yönetim Bilişim Sistemleri 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

 

10.SINIFLAR İÇİN DERS ÇİZELGESİ

AĞ İŞLETMENLİĞİ - BİLGİSAYAR TEKNİK SERVİSİ

VERİTABANI PROGRAMCILIĞI - WEB PROGRAMCILIĞI

DERS DERSİ OLUŞTURAN MODÜLLER MODÜL ÖĞRENME SÜRESİ DERS SAATİ
EML TL AML ATL
Bilişim Teknolojilerinin Temelleri İç Donanım Birimleri 40/32 4 4 4 4
Dış Donanım Birimleri 40/24
İşletim Sistemi Kurulumu 40/32
İşletim Sistemi Gelişmiş Özellikleri 40/32
Ağ Temelleri 40/24
Programlama Temelleri Kodlamaya Hazırlık 40/32 4 3 4 3
Basit Kodlar 40/32
Kontrol Deyimleri 40/32
Metotlar 40/32
Temel Elektronik ve Ölçme Doğru Akım ve Alternatif Akım Devreleri 40/32 2 2 2 2
Temel Devre Uygulamaları 40/24
Analog Devre Elemanları 40/32
Temel Mantık Devreleri 40/24
Paket Programlar Kelime İşlemci 40/16 2 2 2 2
Elektronik Tablolama 40/24
Sunu Hazırlama 40/16
Internet ve E-Posta Yönetimi 40/16
Bilişim Teknik Resmi Temel Teknik Resim 40/32 2 2 2 2
Mesleki Çizimler 40/32
Mesleki Gelişim Sosyal Hayatta İletişim 40/16 2 2 2 2
İş Hayatında İletişim 40/16
Kişisel Gelişim 40/16
Girişimcilik 40/24
Çevre Koruma 40/16
Meslek Etiği 40/16
İş Organizasyonu 40/16
İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı 40/24
Araştırma Teknikleri 40/16

 

VERİTABANI PROGRAMCILIĞI

11. SINIF 12. SINIF
DERS ADI DERSİ OLUŞTURAN MODÜLLER SÜRESİ DERS SAATİ DERS ADI DERSİ OLUŞTURAN MODÜLLER SÜRESİ DERS SAATİ
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş 40/32 13 AÇIK KAYNAK İŞLETİM SİSTEMİ Açık Kaynak İşletim Sistemi  Kurulumu 40/24 2
Nesne Tabanlı Programlamada Metotlar 40/24 Açık Kaynak İşletim Sistemi Kullanımı 40/24
Nesne Tabanlı Programlamada Karar ve Döngü Yapıları 40/32 Açık Kaynak İşletim Sistemi Yönetimi 40/24
Nesne Tabanlı Programlamada Sınıflar 40/24 VERİ TABANI Veritabanı Tasarımı 40/16 8
Nesne Tabanlı Programlamada Değerler ve Başvurular 40/24 Veritabanı Hazırlama 40/24
Nesne Tabanlı Programlamada Değer Türleri 40/24 Veritabanında Sorgular 40/24
Nesne Tabanlı Programlamada Dizi Değişkenler ve Koleksiyonlar 40/32 Veritabanı Yönetimsel Fonksiyonları 40/24
Nesne Tabanlı Programlamada Kalıtım ve Arayüzler 40/32 Ağ Veritabanı Kurulumu 40/32
Nesne Tabanlı Programlamada Bileşenler Oluşturma 40/24 Ağ Veritabanında Tablo İşlemleri 40/32
Nesne Tabanlı Programlamada Temsilciler ve Olaylar 40/24 Ağ Veritabanı Yönetimi 40/32
Nesne Tabanlı Programlamada Windows Uygulamaları 40/32 GELİŞMİŞ INTERNET UYGULAMALARI Gelişmiş İnternet Uygulamalarına Giriş 40/32 5
Nesne Tabanlı Programlamada Veri Yönetimi  40/32 Gelişmiş İnternet Uygulamalarında Tasarım Araçları 40/32
Nesne Tabanlı Programlamada Web Uygulamaları 40/32 Gelişmiş İnternet Uygulamalarında Kontroller ve Veri Bağlama 40/32
Nesne Tabanlı Programlamada  Raporlama ve Setup Projesi 40/24 Gelişmiş İnternet Uygulamaları ile Tarayıcı İşlemleri ve Arayüz Oluşturma 40/32
MESLEKİ YABANCI DİL Yabancı Dilde Donanım Kavramları 40/24 2 Gelişmiş İnternet Uygulamalarında Dinamik Programlama 40/32
Yabancı Dilde Yazılım ve Ağ Kavramları 40/24 WEB TASARIMI VE PROGRAMLAMA Tasarımın Temel İlkeleri 40/8 4
Yabancı Dilde Teknik Yazışma İşlemleri 40/24 HTML ile Basit Web İşlemleri 40/32
        HTML ile Gelişmiş Web İşlemleri 40/32
        Stil Şablonu (CSS) 40/32
        Web Tasarım Editörüne Giriş 40/32

 29-04-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.01.2013 - Güncelleme: 29.04.2019 18:32 - Görüntülenme: 28229
  Beğen | 14  kişi beğendi